Arriba el final del curs i el final d'aquest petit bloc
A tots els docents o futurs docents, ús vull dir:
IMAGINA
CREA
MODIFICA
I...
TRANSFORMA!
La tecnologia ens dóna una gran quantitat de recursos innovadors per fer unes classes més significatives dins les nostres escoles. Els nens i nenes tenen ganes de conèixer coses noves i experimentar-les com nosaltres!
Fa uns anys enrere no teniem aquestes opcions, ara que les tenim: les hem d'aprofitar al màxim!
Per acabar, i com a última entrada al bloc, us presento LA MEVA UNITAT DIDÀCTICA
RECURS UTILITZAT: TELLAGAMI
UNITAT DIDÀCTICA: LA DIFUSIÓ DE L'ESCOLA
Aquesta unitat didàctica
esta encarada per cicle superior de l’escola La Casa. Aquesta escola té un alt percentatge
d’immigració però es coneguda per l’aplicació de les noves metodologies
actuals. Amb la realització d’un vídeo, mitjançant l’aplicació tellegami, volem donar a difondre com es
treballa dins aquesta escola. L’objectiu és Donar
a conèixer l’entorn escolar; com és la nostra escola; com treballen
professorat, alumnes i famílies, per arribar a més persones i famílies.
Volem demostrar que la nostra manera de treballar ajuda a tenir una educació de
qualitat per a tots els nens i nenes per igual.
OBJECTIUS:
o
Aplicar, en contextos diversos, els
diferents coneixements adquirits i els recursos propis, a fi de resoldre de
manera creativa problemes, situacions personals i necessitats de vida
quotidiana.
o
Utilitzar diferents representacions
i expressions artístiques i iniciar-se en la construcció de propostes visuals.
o
Conèixer, comprendre i respectar
les diferents cultures i les diferències entre les persones, facilitar que els
nens i les nenes elaborin una imatge de si mateixos positiva, adquirint
autonomia personal, la igualtat de drets, i la no-discriminació.
CONTINGUTS:
o
El llenguatge i la capacitat de
comunicació
o
Les exposicions orals
o
La planificació i la difusió
o
Treball de grup
o
Les TIC a l’escola
COMPETÈNCIES:
o
Competència comunicativa
lingüística i audiovisual
o
Competència artística i cultural
o
Competència del tractament de la
informació i competència digital
o
Competència d’aprendre a aprendre
o
Competència d’autonomia i
iniciativa personal
o
Competència social i ciutadana
ORGANITZACIÓ I TEMPORITZACIÓ:
SESSIÓ
DURADA
|
DESCRIPCIÓ
ACTIVITATS
|
1
30’
30’
|
Aplicar els coneixements
treballats dels continguts de les exposicions orals, la planificació i la
difusió d’un context:
-
Brainstorming: Per grups fan una pluja d’idees pensant quin
missatge volem transmetre, quin són els possibles destinataris del missatge,
l’ortografia i la correcció gramatical, els objectius que volem aconseguir,
les possibles imatges de l’escola, quins recursos tecnològics utilitzar per
la difusió, l’estètica i la presentació.
-
Posada en comú: Explicació oral de
les diferents idees de cada grup de treball, per tal de consensuar una idea
comuna amb tots els estudiants de la classe.
|
2
30’
30’
|
Repartir els diferents objectius que volem
aconseguir entre els diferents grups de treball.
-
Objectius : Hem decidit el
que volem ensenyar als nostres destinataris de la nostra escola. L’objectiu
principal per a tots els grups: Donar a
conèixer l’entorn escolar; com és la nostra escola; com treballen
professorat, alumnes i famílies, per arribar a més persones i famílies.
A partir d’aquí
els alumnes treballen un objectiu específic i pensen com transmetre’l amb una
imatge o una escena.
-
Captures d’imatges:
Per
grups, realitzaran les diferents fotografies amb càmeres digitals, per
aplicar-les a l’aplicació tellagami.
Tenen el permís per anar a totes
l’escola a buscar el racó o l’espai per utilitzar d’escena, per expressar un
missatge segons l’objectiu. Les classes continuaran amb normalitat, i es
podran realitzar fotografies a diferents grups de treballs, projectes,
pràctiques i activitats.
|
3
30’
30’
|
Utilització de l’aplicació
Tellagami.
-
Missatge oral: Els grups es
preparen els diferents comunicats orals per cada fotografia escollida. Ells
mateixos modificaran i decidiran: què diran i quantes imatges necessitaran
per transmetre uns dels objectius específics.
-
Tellagami: Amb l’ajuda d’una
Tablet els diferents grups aniran
realitzant les diferents escenes per la realització del vídeo.
-
Posada en comú: Observarem cada
reproducció realitzada pels diferents grups, i farem una pluja d’idees per
possibles millores per aplicar-les i obtenir un resultat millorat.
|
4
30’
30’
|
Realització de la primera edició del vídeo.
-
Conjunta: Lligarem les
diferents exposicions orals dels grups de treball per obtenir un vídeo al
canal de Youtube
-
CODI QR: El nostre vídeo
està al canal de youtube, però volem anar més enllà amb la difusió del
missatge. Crearem un nou codi QR per difondre el nostre vídeo. Aquest codi es
pot incloure a totes les xarxes socials, bloc de l’escola, revista de
l’escola, entre altres.
-
Difusió: Cada grup de
treball, s’enfocarà amb un recurs publicitari per la difusió del missatge. És
a dir, un grup es dedicarà a publicar el vídeo al facebook de l’escola, un
altre grup al bloc de l’escola, un altre al twitter, un grup realitzarà un
cartell gràfic per penjar al carrer, etc.
|
AVALUACIÓ:
L’avaluació es realitzarà a
través d’aquest formulari, on cada alumne haurà de completar. L’avaluació es
basa en la realització de l’escena treballada per la realització del vídeo
finalitzat.
Accés al: FORMULARI
ESPERO QUE US VINGUIN MOLTES IDEES ! SI HE SIGUT ÚTIL PER VOSALTRES, MOLTES GRÀCIES!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada